Komerční plochy podél obchvatu Staré Boleslavi budou – dobrá či špatná zpráva?

07.03.2022

Minulý čtvrtek zastupitelé města odsouhlasili změnu č.1c stávajícího územního plánu, ke které jsem se již v předchozích článcích kriticky vyjadřoval. Důvodem kritiky byl můj nesouhlas s návrhem, který v plochách určených stávajícím UP pro ochrannou zeleň pouštěl plochy komerční a plochy pro bydlení.

Návrh byl přijat drtivou většinou přítomných zastupitelů (17pro návrh + 4 se zdrželi), takže musím připustit, že mé argumenty proti nebyly přijaty. To, že pro návrh hlasovali všichni koaliční zastupitelé mne nepřekvapilo, to jsem očekával. Byl jsem však trochu zaskočen i souhlasnými hlasy některých opozičních zastupitelů, kteří zřejmě opravdu vnímají potřebu nových komerčních ploch ve Staré Boleslavi. Nepochopil jsem ani vyjádření jednoho z nich, že "ochranná zeleň okolo obchvatu není vhodná, protože vlastníci pozemků ji nechtějí a nebudou udržovat v přijatelném stavu". Předjímat špatnou údržbu zeleně, ať na veřejném nebo na soukromém pozemku, by dle mého mohlo znamenat, že je lepší v intravilánu obce žádnou zeleň nemít. A to asi nechceme.

Můj pohled na celou věc se tímto aktem nezměnil, dokonce mi pověřeným zastupitelem pro územní plán bylo potvrzeno, co jsem přepokládal. Žádný větší průzkum, nebo alespoň anketa, zda chceme ve Staré Boleslavi komerční plochy, nebyla provedena. Také neexistuje odborný posudek, který by obhájil nutnost záměny ochranné zeleně za komerční objekty z důvodu ochrany před hlukem z dopravy po obchvatu. Přijatá změna skutečně připouští výšku komerčních objektů 12m, což je výška 4 podlažního domu. Nové bytové domy potom mohou být vysoké až 10,5m. Nejsem tedy šiřitelem dezinformací, jak se o mne nejmenovaný představitel města vyjádřil.

Přesné parametry výstavby sice budou předepsány plánovaným regulačními plány, ty však zatím nejsou vypracovány a tím není ani zřejmé, jak vše bude nakonec vypadat. Bohužel zkušenosti jsou často takové, že nakonec se jde až na samou hranu možného, zájmy stavebníků převládnou.

Na zastupitelstvu jsem vystoupil z přítomných několika občanů s tímto bodem sám, možná i proto, že to bylo cca v 22:00. Možná i proto, že jsem se svým pohledem na věc osamocen. Možná i proto, že většině obyvatel Staré Boleslavi je to jedno. Možná i proto, že obyvatelé této lokality tuto změnu chtějí a slibují si od ní vybudování lávky přes obchvat, jak tvrdí vedení města.

Nicméně respektuji výsledek hlasování, je jednoznačný. Nyní mohu už jen sledovat, co tato změna nakonec přinese. Mne osobně se příliš nedotkne, bydlím v jiné části obce.

Odpovědět na otázku uvedenou v názvu článku si tedy bude muset každý čtenář sám....


© 2018 Zdeněk Adámek. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky