Změna č.1c územního plánu podél obchvatu Staré Boleslavi s mnoha otazníky i po zastupitelstvu…

14.12.2021

Na dnešním veřejném zasedání zastupitelstva jsem položil vedení města několik otázek, které mi nebyly uspokojivě zodpovězeny minulý týden na veřejném projednání návrhu změny č.1c stávajícího UP.

Bohužel, ani dnešek mi nedal lepší odpovědi. Možná mám příliš nedůvěřivý pohled na to, co vedení města v územním plánovaní poslední roky předvádí. Proto nechám na každém čtenáři, ať si udělá obrázek sám.

Co jsem se dozvěděl:

1) Pro danou lokalitu město nemá vypracovanou hlukovou studii vlivu dopravy na obytnou zástavbu v ní stojící - tomu se nelze než podivit, jak jinak lze stoprocentně prokázat, že plánovaná komerční zóna bude účinná na odclonění hluku z dopravy na obchvatu?

2) Není čeho se bát, na změněné ploše ke komerci bude vypracován regulační plán, který zajistí požadované parametry zástavby a tím splnění hygienických předpisů - i kdyby regulační plán požadoval po vlastníkovi pozemku na celé délce přiléhající k obchvatu vybudovat buď objekt nebo vysokou zeď, jak regulační plán zajistí, aby tyto objekty byly postaveny ve stejném časovém horizontu? Uvědomuje si navrhovatel změny, že pokud by tomu nebylo a např. některý pozemek by zůstal dlouhodobě nezastaven, je regulační plán naprosto neúčinný?

3) Není nutné provést průzkum veřejného mínění o nezbytnosti nových komerčních ploch v katastru Staré Boleslavi, je totiž zcela evidentní, že je město potřebuje - a kdy jindy je dobré se ptát občanů města na tak zásadní otázku, která bude ovlivňovat život celých generací?

4) Je potřeba vyjít vstříc problematickému developerovi, umožnit mu postavit bytové domy i v dnes nezastavitelné ploše ochranné zeleně, za jeho podíl na realizaci přemostění obchvatu - co bude dělat město v případě, že developer nepostaví přemostění ani bytové domy, přitom bude mít pozemek zhodnocený na komerční plochu a nebude ho chtít prodat?

Pan místostarosta Soukup mi sdělil po mých otázkách, že je šokován mou neznalostí pravidel územního plánovaní a konkrétně regulačního plánu. Je mi s podivem, že to říká člověku, který se z územním plánem celé 4 roky zabýval a který žádný podobný "experiment" v územním plánu města nepřipustil. To bylo zase šokující sdělení pro mne.

Nicméně rád přijdu šokovat i na další projednání tohoto návrhu a doufám, že k němu do zítra na město přijde dostatek relevantních námitek a připomínek.

© 2018 Zdeněk Adámek. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky